Артем ШЕВЧЕНКО
5 марта 2020
5089
Чому Аваков?

Сьогодні Арсен Аваков може продовжити роботу на посаді міністра внутрішніх справ вже у п`ятому складі Кабінету міністрів України, очолюваного вже четвертим прем`єр-міністром, за каденції складу парламенту трьох скликань, а за повноважень вже другого, чи то пак навіть третього глави держави з урахуванням терміну виконання обов`язків президента спікером О.Турчиновим у лютому-червні 2014 року. Чим пояснити таке політичне довгожительство, яке за тривалістю перевищило термін перебування на урядовій посаді багатьох урядовців, керівників урядів і навіть найтривалішого міністра внутрішніх справ Юрія Кравченка? Насправді аргументів вистачає. Ось лише найочевидніші з них:

Необхідність продовження комплексних, європейського ґатунку, реформ всієї правоохоронної системи. Вона очевидна всім - президентам, прем’єр-міністрам і парламентаріям. Її в цілому позитивні результати за рівнем довіри громадян стабільно фіксують соціологічні дослідження останніх років від авторитетних соціологів Центру Разумкова. У ньому стабільно високі показники у всіх центральних органів виконавчої влади (ЦОВВ) МВС. Найменша цифра серед всіх ЦОВВ МВС – це захмарні для колишньої міліцїі 43,7 % довіри у Нацполіції України. Вона за цим показником залишила далеко позаду всі антикорупційні органи (НАБУ-НАЗК-САП), прокуратуру і суди. Міністр - політична запорука продовження і завершення трансформацій, які є в цілому успішними, незважаючи на неминучі помилки. Патріотичне, системне, в цілому "доросле" управління міністра-візіонера великим і потужним МВС (понад 300 тисяч співробітників системи). Глибоке розуміння адміністративних процесів прийняття державних рішень від зародку ідеї до її реалізації. Багатий державний менеджерський досвід. Стабільно якісна взаємодія із колегами-міністрами, прем`єр-міністрами, президентами, міжнародними партнерами. Реалізація низки сучасних міжвідомчих урядових проєктів. Успішна реалізація великих міжнародних проєктів: забезпечення cучасними автомобілями Нацполіції у співпраці з урядом Японії та компаніями Toyota і Mitsubishi; побудова системи авіабезпеки у співпраці із урядом Франції та її Airbus Helicopters і початок проєкту посилення системи морської безпеки і охорони кордонів із французькою ОСЕА з локалізацію чверті виробництва нових патрульних суден на вітчизняних підприємствах. МВС є лідером у діджиталізації державних сервісів. Запуск спільно з Мінцифрою революційного проєкту електронних прав водія і посвідчень власника ТЗ у мобільному додатку "Дія" і можливості його пред`явлення і перевірки Патрульної поліцією. Впровадження ДМС кваліфікованого електронного підпису на ID-картці громадянина, що полегшує ведення бізнесу Постійне підвищення матеріального, соціального і технічного забезпечення НП, НГУ, ДПСУ, ДСНС, ДМС. Урядовий спільно з Мінфіном проєкт пільгового фінансового лізингу житла для поліцейських і рятувальників, яким відсотки за кредитом сплачує держава. З часу старту програми 1200 родин поліцейських та рятувальників вже отримали власне житло, 1400 оформили усі необхідні документи і чекають на купівлю. На момент запуску цієї мотиваційної програми МВС у кілька разів зменшився відтік молодих кадрів із поліції та ДСНС. Підготовка до запуску спільно з Мінінфраструктури і місцевими територіальними громадами великого безальтернативного проєкту побудови автоматичної системи фотовідеофіксації порушень правил безпеки дорожнього руху. Вони фіксуватимуться сучасними камерами, адмінпостанову правопорушник отримуватиме поштою, як це працює у всіх цивілізованих країнах світу. Це має значно підвищити безпеку на українських автошляхах і наблизити рівень аварійності до прийнятних у Європі показників. Розвиток успішного проєкту "Поліцейський офіцер громади" на всю територію країни. У 2020 у планах НПУ - початок роботи навчених та оснащених 3200 поліцейських у 806 ОТГ. Наближення якісного поліцейського сервісу до громадян у невеликих містечках і селах. Закупівля 822 поліцейських автомобілів для них. Реформа забезпечення правопорядку на масових акціях спільними зусиллями НПУ, НГУ і ДСНС. Скандинавський досвід утримання від застосування сили до початку очевидних і грубих порушень. Створення підрозділів "поліції діалогу". Забезпечення переважно мирного характеру більшості масових акцій. Адекватні силові дії у разі порушень публічного порядку і масових заворушень (смт Нові Санжари). Поодинокі випадки перевищення повноважень і неадекватного застосування сили (кейс "Лежать, Бандера") не мають системного характеру й отримують адекватну оцінку (засудження, вибачення, дисциплінарні покарання винних, передача матеріалів до ДБР) з боку керівництва НП і МВС. Зменшення скарг правозахисників на недозволені методи слідства. Реформа та зміцнення кримінальної поліції та слідства. Підготовка до впровадження нових норм Закону про кримінальні проступки, що розвантажить слідчих від дрібних справ. Розкриття більшості резонансних злочинів: вбивство Аміни Окуєвої, вбивство Віталія "Сармата" Олешка; незважаючи на помилку на первинному етапі через затримання невинного Новікова, вчасне її виправлення і оперативне розкриття справи вбивства К.Гандзюк у визначеному прокуратурою сегменті пошуку виконавців та організаторів (пошук замовників – компетенція слідства СБУ); викриття банди "Торпеди" (міжнародні, міжконфесійні провокації); постійне викриття розбійних банд та злочинних організацій; непримиренна боротьба із злодіями в законі і видворення їх з країни, протидія злочинному впливу кримінальних авторитетів і заради цього внесення у ВР спеціального закону, скерованого на боротьбу із ватажками кримінальних спільнот (так званий Закон про злодіїв у законі); боротьба із наркозлочинністю та її сучасними безконтактними формами (онлайн-продажі, закладки), рекордні вилучення транзитного героїну/кокаїну, боротьба із торгівлею людьми. Створення і зміцнення Департаменту кіберполіції як сучасна відповідь на виклики нових видів високотехнологічної злочинності. Взяття відповідальності за пред`явлення обґрунтованих підозр у найрезонанснішому вбивстві останніх років - громадянина РФ журналіста П.Шеремета. Досудове розслідування Головного слідчого управління Нацполіції (пошук доказів, слідчі дії, експертні дослідження) триває відповідно під процесуальним керівництвом прокуратури згідно з нормами Закону про КПК. За визнанням Генерального прокурора обсяг доказів на стадії пред`явлення підозр є достатнім, для пред`явлення обвинувального акту потрібні додаткові докази. Їхній пошук триває відповідно до закону із дотриманням прав підозрюваних. Нульова толерантність до правопорушників у погонах. Принцип "скоїв злочин - відповідай за законом". Ніхто не "відмазує" і не покриває своїх. Встановлення, затримання, притягнення до відповідальності, збір доказів та вчасна передача слідству ДБР підозрюваних у вбивстві малолітнього К.Тлявова поліцейських. Так само - дисциплінарне покарання винних у загибелі 5 поліцейських під час спецоперації у Княжичах і проведена якісна робота над помилками у цьому "кейсі" , після цього під час сотень спецоперацій КОРД не було загиблих поліцейських, підозрювані були або затримані або у разі збройного спротиву знешкоджені. Ефективні результати роботи Департаменту внутрішньої безпеки НП. Непримиренне викриття корупціонерів у власних лавах, притягнення їх до дисциплінарної відповідальності, до звільнення і передача матеріалів службових розслідувань у ДБР. Ефективна реформа Головного сервіс-центру МВС. Перетворення по всій країні заскорузлих, корумпованих МРЕВ на відкриті сервіс-центри МВС, де швидко, без хабарів надають послуги всім автовласникам. Зміцнення бойових спроможностей і постійне переозброєння НПУ, НГУ, ДПСУ. Постійне несення служби у зоні ООС, бойова підготовка до виконання завдань зі збереження та неминучого майбутнього відновлення суверенітету і територіальної цілісності України.
4 июня 2019
4823
Якщо скоїв - відповідай, курво

Хоч і безумно нині тяжко, але я таки спробую сформулювати у чому різниця реакції правоохоронної системи на злочини, які раніше вчиняли міліціонери і на злочини, які, на жаль, бува вчиняють і дотепер поліцейські. Різниця у наступному:

нульова толерантність до підозрюваних у погонах; ані найменшого приховування інформації про неправомірний вчинок; відсутність кругової поруки.

Тобто свій чи не свій, новий чи старий, дрібне правопорушення чи особливо тяжкий злочин: якщо скоїв - відповідай, курво. І водночас ми намагаємося повно подати інформацію, як тільки можливо за нормами КПК, враховуючи, що орган досудового розслідування злочинів поліцейських - не поліція, а Державне бюро розслідувань чи НАБУ. За процесуальним керівництвом Генеральна прокуратура України звісно. Комусь, якщо вважаємо, що несправедливо підозрюють поліцейських або невірна кваліфікація чи неправомірне переслідування, можемо допомогти юридично у захисті.

Але я не пригадаю більш-менш резонансного випадку, коли йшлося би про втрату життя чи суттєву шкоду здоров’ю потерпілому від неправомірних дій поліцейського, якого б керівництво «покривало», «відмазувало», штучно би виводило з-під відповідальності, спотворювюючи картину злочину, як у Врадіівці, чи приховуючи інформацію про подію. Звісно можуть бути поодинокі ганебні прояви такого, але не системні і не масові. Переважна більшість проступків правоохоронців стають публічними і ніхто цьому не перешкоджає. Як відповідальний за комунікацію у МВС України протягом 4 років - я це можу стверджувати. Звісно, це не виправдання. Це радше покаяння. На жаль, поліцейські скоювали і скоюватимуть злочини. Десь несвідомо, десь умисно. Десь від п’яної дурості, як нині у Переяславі, десь від злого умислу. Приміром, у США (~350 млн. населення, у 8 разів більше, ніж в Україні) від рук поліцейських щороку (статистика від 2012-13 рр.) гине від 800 до 1000 чоловік. У 2016 році - 963, 2017 році - 995, 2018 році - понад 1000 осіб. Значну частину цих людей поліцейські позбавляють життя невиправдано або з необережності.

Подтверждено:  
21 245 
+259
Болеет:  
13 388 
+127
Выздоровело:  
7 234 
+126
Умерло:  
623 
+6

Сегодня
больше новостей
новости партнеров
delta = Array ( )