Политика

Мнение дипломата: О новом перемирии и рисках для Украины

13 февраля 2015 08:32

Наша страна согласилась содержать и восстанавливать то, что не имеет ресурсов содержать и восстанавливать. К тому же, регион может в любой момент вспыхнуть новым конфликтом, пишет на своей страничке в фейсбук дипломат, экс-генконсул Украины в Стамбуле, глава правления "Майдан закордонних справ" Богдан Яременко.

Ще, звичайно, треба отримати точні тексти і точне підтвердження того, про що домовились.

Але, якщо взяти за основу для аналізу проект тексту документу, оприлюднений «Эхо Москвы», можна прийти до таких попередніх висновків.

Домовленості компромісні. Компроміс з українського боку - згода утримувати і відбудовувати в не зовсім сприятливих політичних, правових та економічних умовах те, що Україна не має ресурсів утримувати і відбудовувати, і що може будь-коли спалахнути новим конфліктом, або, щонайменше, буде чорною дірою в кримінальному сенсі. З російського боку компроміс полягає в згоді на повернення території під юрисдикцію України включно з переспективним контролем України над кордоном.

В юридичному сенсі домовленості "тристоронньої контактної групи" нікчемні. Роль підписанта від України, його повноваження, директиви невідомі. Зокрема, незрозуміло, які Леонід Кучма має повноваження, щоб  гарантувати прийняття Верховною Радою України будь-яких законодавчих актів та ще й в установлені строки. Формулювання практично усіх пунктів дозволяють різночитання і, таким чином, в них закладена можливість невиконання. Наприклад, пункт 5 дозволяє Україні переслідувати в судовому порядку тих учасників подій в Донбасі, які не є громадянами України.

Приклад, як можна недобросовісно трактувати пункт 10 - про виведення "усіх іноземних збройних формувань, військової техніки, а також найманців з території України під наглядом ОБСЄ". Це не стосується території ЛНР і ДНР, оскільки в інших пунктах, коли мова йде про ці території, вони називаються "отдельные райони Донецкой и Луганской области". В ЛНР і ДНР немає іноземних формувань, техніки і найманців. Є збройні сили ЛНР, ДРН та іноземні добровольці.

Мова документу дозволяє такі "ігри" з текстом фактично усіх пунктів домовленостей.

Я вже раніше писав, що будь-які більш-менш чесні та легітимні вибори можуть відбутися лише після встановлення контролю над кордоном. В документі контроль над кордоном встановлюється лише після виборів.

Повний суперечностей, недомовок і інших проблем документ.

Важливо і позитивно, що тепер Російська Федерація не має жодних підстав заявити, що ніяк не пов’язана з цими домовленостями. Це підсилює можливість тиску на неї. В той же час, по факту, в разі мінімальної деекскалації ситуації продовження санкцій і тиску з боку ЄС буде дуже сумнівним.

Важливо, що Путін не міг поїхати без домовленості. Значить, все дуже непросто для нього.

Будемо сподіватися, що ці домовленості принесуть розрядку на лінії фронту. Це вже буде немало.

Продовжуємо аналізувати і спостерігати за імплементацією.

Це ще далеко не кінець.
 


Хотите первыми узнавать о главных событиях в Украине - подписывайтесь на наш Telegram-канал

ТОП-новости
Последние новости
все новости
Gambling