Харьков

Прокурор Харьковской области остановил решение депутатов о закупках инсулина

7 августа 2009 20:17

Прокурор Харьковской области Василий Синчук направил в областной совет протест, касающийся решения депутатов относительно распределения и схем закупки инсулинов. Таким образом, это решение остановлено.

«Главное» располагает текстом прокурорского протеста. Публикуем в полном объеме на языке оригинала:

ПРОТЕСТ на п. II рішення XLIII сесії Харківської 
обласної ради V скликання № 1313-У 
від 04.08.2009 "Про внесення змін до рішення 
обласної ради від 03.02.2009 № 1107-У 
"Про обласний бюджет на 2009 рік" (із змінами)

Пунктом II рішення XLIII сесії Харківської обласної ради V скликання "М> 1313-У віл 04.08.2009 "Про внесення змін до рішення обласної ради від 03.02.2009 № 1107-У "Про обласний бюджет на 2009 рік" (із змінами) рекомендовано Харківській обласній державній адміністрації підготувати та винести на чергову сесію обласної ради питання щодо перерозподілу коштів додаткової дотації з державного бюджету для забезпечення хворих інсуліном у сумі 4835,5 тис. грн. з подальшим розподілом центральним районним та міським (міст обласного значення, крім м. Харкова) лікарням.

Зазначений пункт рішення не відповідає вимогам чинного законодавства України з наступних підстав.

Статтею 44 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено делегування повноважень районних і обласних рад відповідним державним адміністраціям.

Так, згідно з п. 1 ч. І вказаного Закону місцеві державні адміністрації мають повноваження з питань підготовки і внесення на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідно районів і областей, цільових програм з інших питань.

Проект рішення про місцевий бюджет перед його розглядом на сесії відповідної ради схвалюється місцевою державною адміністрацією (частина 1 статті 76 Бюджетного кодексу України). Внесення змін до місцевого бюджету також має бути схвалено місцевою державною адміністрацією.

Згідно з вимогами п. 4 ст. 119 Конституції України, ч. 1 ст. 78 Бюджетного кодексу України місцеві державні адміністрації забезпечують виконання відповідних місцевих бюджетів. Отже підготовка і виконання обласного бюджету - це повноваження, закріплене саме за обласною державною адміністрацією нормою Конституції, положення якої є нормами прямої дії.

Місцеві фінансові органи здійснюють загальну організацію та управління виконанням відповідного місцевого бюджету, координують діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.

Згідно з ч. 7 ст. 78 Бюджетного кодексу України рішення про внесення змін до рішення про місцевий бюджет ухвалюється відповідною радою за поданням офіційного висновку місцевого фінансового органу про обсяг вільного залишку бюджетних коштів, перевиконання чи недовиконання доходної частини загального фонду відповідного бюджету.

Відповідні повноваження щодо складання проекту обласного бюджету закріплені за обласною державною адміністрацією Законом України "Про місцеві державні адміністрації" (пункт 1 статті 18), а також Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" (частина 3 статті 61). Проект бюджету або змін до бюджету вноситься виключно головою обласної державної адміністрації або у разі його відсутності іншою уповноваженою особою облдержадміністрації.

Указом Президента України № 545/99 від 21.05.1999 "Про Комплексну програму "Цукровий діабет" схвалено комплексну програму "Цукровий діабет", яка спрямована на здійснення профілактичних, психосоціальних, санітарно-освітніх заходів щодо захворюваності населення України на цукровий діабет, удосконалення організації служб охорони здоров'я, проведення фундаментальних, епідеміологічних і клінічних досліджень у цій сфері.

Згідно з п. 5 розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 № 247-р Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям зобов'язано забезпечити здійснення контролю за дотриманням закладами охорони здоров'я вимог, що визначені протоколами надання медичної допомоги хворим на цукровий діабет.

Відповідно до п. 19 постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2001 № 1195 "Про затвердження формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюджету) між державним бюджетом та місцевими бюджетами" відповідні кошти відносяться до цільових видатків саме обласного бюджету. Таким чином, вказані кошти не можуть передаватися до інших місцевих бюджетів (міських та районних).

Згідно з вимогами законів України "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет на 2009 рік" та "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)" від 23.06.2009 Харківській області передбачено додаткову дотацію з державного бюджет) на забезпечення лікування хворих на цукровий діабет у сумі 1 1835,5 тис. грн.

Згідно з пояснювальною запискою начальника Головного фінансового управління обласної державної адміністрації Овсяннікова С.І., яку було надано до проекту рішення Харківської обласної ради, додаткову доіацію у сумі 7000,0 тис. грн. передбачено передати до бюджету м. Харкова, кошти у сумі 4835,5 тис. грн. - Головному управлінню охорони здоров'я для централізованої закупівлі інсуліну для районів області.

Пунктом II рішення XLIII сесії Харківської обласної ради V скликання № 1313-У від 04.08.2009 "Про внесення змін до рішення обласної ради від 03.02.2009 № 1107-У "Про обласний бюджет на 2009 рік" (із змінами) рекомендовано Харківській обласній державній адміністрації перерозподілити кошти додаткової дотації з державного бюджету для забезпечення хворих інсуліном у сумі 4835,5 тис. грн. з подальшим розподілом центральним районним та міським (міст обласного значення, крім м. Харкова) лікарням.

Згідно з висновками Головного управління охорони здоров'я обласної державної адміністрації від 07.08.2009 № 02/1418 доцільно провести централізовану закупівлю інсулінів відповідно до реальної потреби у розрізі кожного району.

Підставами для централізованої закупівлі лікарського засобу інсуліну вітчизняного та іноземного виробництва є наступне:

- при великій оптовій закупівлі вітчизняних лікарських засобів націнка на товар становитиме до 3%;

- при оптовій закупівлі лікарських засобів відхилення відпускної ціни великої партії у бік зменшення може сягати 5-10%;

- велика вірогідність участі при проведенні оптової закупівлі безпосередньо заводів-виробників;

- при оптовій закупівлі лікарського засобу інсуліну можливо досягнення більш тривалого терміну придатності;

- при проведенні тендерної процедури централізованої закупівлі не розосереджуються державні кошти на оформлення тендерних документів, поштові витрати, засоби зв'язку, використання копіювальної техніки та інше;

- при оптовій закупівлі лікарського засобу інсуліну Головним управлінням охорони здоров'я забезпечується контроль отримання, розподілу, своєчасної доставки безпосередньо до лікувальних закладів та використання за належністю товарно-матеріальних цінностей; 

- централізоване ведення бухгалтерського обліку сприятиме своєчасному списанню товарно-матеріальних цінностей та забезпечить ефективний контроль за їх використанням;

- при оптовій закупівлі лікарського засобу інсуліну транспортні витрати на його доставку значно зменшать кінцеву ціну закупленого товару. При закупівлі невеликих партій - транспортні витрати можуть суттєво вплинути на вартість та збільшити її на 10-15%.

З огляду на зазначене при централізованій закупівлі лікарського засобу інсуліну економія державних коштів за попередніми розрахунками становитиме близько 1 млн. грн., що дозволить забезпечити хворих життєво необхідним лікарським засобом інсуліном на більш тривалий термін.

З метою недопущення порушення прав громадян на охорон) здоров'я та медичну допомогу, які гарантовані статтею 49 Конституції України, обмеження прав хворих на цукровий діабет щодо належного забезпечення препаратами інсуліну, керуючись ст. 21 Закону України "Про прокуратуру". -

ПРОШУ:

Пункт II рішення XLIII сесії Харківської обласної ради V скликання № 1313-У від 04.08.2009 "Про внесення змін до рішення обласної ради від 03.02.2009 № 1107-У "Про обласний бюджет на 2009 рік" (із змінами) -скасувати.

Протест зупиняє дію опротестованого акта та підлягає розгляду у десятиденний термін.


Прокурор області 
державний радник юстиції 
2 класу

В. Синчук


 


Хотите первыми узнавать о главных событиях в Украине - подписывайтесь на наш Telegram-канал

ТОП-новости
Последние новости
все новости
Gambling