На українському ринку роздрібної торгівлі паливом у 2019 році легально працювали 113 компаній. Більше половини всіх заправок належить 7-ми рітейлерам. В управлінні найбільшої національної монобрендової мережі АЗС - West Oil Group (WOG) майже 500 заправних станцій. WOG - один з перших і найвідоміших національних «паливних» брендів.
Перша заправка WOG відкрилася в 2000-му році. Саме з того часу мережа розширюється та зміцнює свою присутність на ринку нафтопродуктів та роздрібної торгівлі:
- будує нові комплекси;
- відкриває свої кафе та магазини (WOG Café та WOG Market);
- впроваджує революційні сервіси для клієнтів, а саме програми лояльності та мобільний додаток PRIDE.
Мережа WOG є частиною Групи компаній «Континіум». Чотири роки тому трагічно загинув засновник та керівник «Континіуму», народний депутат Верховної Ради України восьмого скликання Ігор Єремєєв. Після його смерті почали поширюватися різноманітні чутки:
- спадкоємиця та дружина Ігоря Єремєєва – Єремєєва Тетяна Вікторівна – та співвласник компанії WOG Сергій Миколайович Лагур (разом зі Степаном Івахівим) мають різні погляди на побудову бізнесу;
- Група компаній «Континіум» накопичила борги за кредитами на десятки мільйонів доларів та може втратити АЗС, які знаходяться у заставі;
- ТОВ «ВОГ Рітейл» загрожує банкрутство та у WOG існують, є таке припущення, проблеми з боку ДФС, але ця інформація спростовується самою компанією.
Чотири роки – це достатній термін аби зробити висновки щодо здатності власників групи «Континіум» (заправки WOG) Сергія Лагура та его партнера Степана Івахіва вивести домінантну компанію своєї бізнес-імперії з шокового стану, який завдала смерть Єремєєва.
Протистояння між ДФС та групою компаній «Континіум»
У 2016 році ДФС звинуватила ВОГ та інші компанії «Континіуму» в ухиленні від сплати мита в особливо великих розмірах. 19 липня 2016 року Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби надіслав ТОВ «ВОГ Рітейл» кілька податкових рішень-повідомлень про збільшення зобов’язань щодо акцизного збору на 417 млн грн. (головний платіж + штрафні відсотки).
Проблеми мережі АЗС WOG з ДФС викликали здивування в експертних колах: до того часу мережа не мала проблем з фіскальною службою та протягом 16 років була дисциплінованим платником податків. West Oil Group звернулася до суду з вимогою анулювати розпорядження. Суди першої та апеляційної інстанції задовольнили позов. У 2018-му році Верховний суд України ухвалив відновити розгляд справи. Державна фіскальна служба і група «Континіум» продовжують розгляд справ у суді.
Деякі гравці на ринку торгівлі нафтопродуктами використовували проблеми групи компаній WOG з податкової, щоб поширити помилкові твердження про швидке банкрутство сильного конкурента. Проте, рітейлер успішно пройшов фіскальні перевірки з 2016-го по 2019-й роки. Аудит виявив дрібні порушення, які мережа дуже швидко виправила. Більше того, проблеми групи компаній «Континіум» не завадили розвивати бізнес бренду WOG:
PR-кампанії, благодійні проекти, інноваційні проекти
У серпні 2019 року компанія WOG стала повноправним членом Європейської бізнес-асоціації (EBA) - найбільшого в Україні об'єднання компаній, заснованого в 1999 році за підтримки Європейської комісії. Обов'язкові умови прийняття в EBA:
- Компанія має дотримуватися європейської ділової практики, етики та принципів ведення бізнесу;
- Впроваджувати прозору фінансову звітність;
- Будувати бізнес за антикорупційними принципами.
«Членство в ЕВА відкриває нашій компанії нові горизонти та надає більше можливостей зробити внесок в розвиток українського законодавства», - прокоментувала подію керівник відділу комунікацій компанії Олена Осипчук.
З 9 квітня по 2 липня 2019 року західна мережа заправних станцій збільшила кількість клієнтів на 5,8% завдяки акції «Відкрий Україну разом з WOG». У кожен чек на суму понад 500 гривень компанія вписувала туристичні регіони, які рекомендувала відвідати. Паралельно розігрувала подарунки між власниками карти PRIDE:
- 1000 або 25 літрів пального;
- Набори води та безалкогольних напоїв;
- Знижку до 5 грн/літр на наступну заправку;
- Безкоштовний кофе та інші бонуси, які мають учасники програми лояльності.
Крім збільшення клієнтської бази, акція дозволила зеленим заправкам збільшити середній чек на заправку на 5,7% для кожного учасника.
Розвиток бізнесу не заважає WOG залишатися соціально відповідальною компанією. Разом з Біржою благодійності, благодійним фондом «Твоя опора» та телеведучою Марією Єфросініною першого червня 2019 року бренд оголосив про участь у спільному проекті. Мета проекту – збір коштів на придбання УЗД-апарату для Інституту серцево-судинної хірургії імені Миколи Амосова. Важливість такого проекту складно переоцінити:
- Щорічно 5 000 новонародженим діагностують хворобу серця;
- Третину малюків виписують з пологового будинку без підозри на вроджену хворобу;
- З 5000 тисяч малюків, які залишилися без своєчасної допомоги, помирають 800.
Кожному клієнту АЗС запропонували придбати каву у фірмовому стаканчику на дві гривні дорожче за звичайну ціну. Метою акції був збір 1,33 млн гривень впродовж трьох місяців, але потрібну суму зібрали за місяць до закінчення акції.
В грудні 2019 року WOG Ukraine увійшла до рейтингу ТОП-20 інноваційних компаній України від журналу «Власть денег». Журналісти відзначили оновлення мобільного додатку PRIDE. У ньому, серед іншого, з'явилася революційна можливість безконтактної оплати і заправки пальним.
У 2019 му році компанія WOG впроваджувала нові сервіси, технологічні рішення, збільшувала кількість клієнтів і торговельні обороти. Ці факти наштовхують на єдиний висновок - група компаній WOG як частина групи компаній «Континіум» не є банкрутом і продовжує сталий розвиток.