политика

Медиаэксперты опровергли заявления Кернеса

28 сентября 2011
20:40
1129
Поделиться:

28 сентября миссия в составе украинских и международных организаций («Стоп цензуре!», «Репортеры без границ», КНМП, Институт медиа права, «Интерньюс-Украина») с участием представительства ЕС в Украине как независимого наблюдателя завершила свой визит, связанный с изучением ситуации в сфере свободы слова в Харькове.
 
Визит миссии был вызван исчезновением из харьковского эфира течение августа 2011 г. трех вещателей (АТН, «Форы» и А/ТВК), которые, отмечается в сообщении участников миссии, "были в числе немногих местных СМИ, которые давали альтернативную и критическую оценку действий харьковской власти".
 
Как считает «Стоп цензуре!», ситуация в Харькове существенно вредит имиджу Украины за рубежом и противоречит заявлениям высшего руководства Украины относительно восприятия европейских ценностей и готовности к евроинтеграции. Поэтому участники миссии заявляют о следующем:
 
 
Результати візиту місії підтвердили стурбованість загальною атмосферою, в якій працюють харківські журналісти. Ми побачили проблеми як у доступі до інформації, так і в технологічних можливостях поширювати її.
 
Учасники місії не одержали повної інформації про фактичні юридичні й технологічні перешкоди, що унеможливлюють відновлення трансляції телеканалів АТН, «Фора» й А/ТВК. Ці причини не було повноцінно викладено ані в письмових відмовах з боку телекомунікаційних операторів, ані в публічних заявах представника компанії «Українські цифрові комунікації», яка з 2009 року надавала послуги з доставки сигналу телеканалам «Фора» й А/ТВК.
 
Відсутність в операторів телекомунікацій чіткої і прозорої позиції не лише не дозволяє мовникам транслювати сигнал на Харківський ОРТПЦ, але й унеможливлює їхній подальший перехід на кабельне мовлення, що загрожує діяльності цих каналів.
 
 
Учасники висловлюють стурбованість із приводу невизнання санітарного паспорту телекомпанії АТН, виданого центральною санепідемстанцією, та відсутності бодай якоїсь офіційної позиції з боку ХОРТПЦ.
 
Учасники висловлюють обурення з приводу обставин організації та проведення зустрічі з харківським мером Геннадієм Кернесом, на якій, усупереч вимогам прес-служби мера щодо закритого формату зустрічі й запевненням у протокольному характері відеозапису, фактично була присутня камера телекомпанії, співзасновники якої - мер Харкова та його заступниця.
 
Учасники обурені повідомленням прес-служби мерії про те, що вони «не виявили зацікавленості в документах», запропонованих харківським мером. Таких документів, попри обіцянку, не було надано. Учасники місії висловлюють сподівання, що йдеться про непорозуміння і найближчим часом вони одержать обіцяні документи.
 
 
Учасники місії стурбовані відсутністю достовірних сюжетів про візит місії в ефірі телеканалів, що свідчить про наявність цензури в харківському телеефірі. Це, в свою чергу, посилює припущення про реальні причини зникнення незалежних телеканалів із ефіру і наявність реальної загрози плюралізму і свободі слова у Харкові.
 
Попри наявність бізнесового конфлікту навколо телекомпанії «Фора», учасники місії не поділяють позиції, що припинення мовлення трьох телеканалів спричинене суто господарськими відносинами.
 
Учасники місії звертають увагу Національної ради з питань телебачення і радіомовлення ретельно вивчити ситуацію з найбільш рейтинговими харківськими мовниками, як під час позапланових перевірок, так і в ході додаткового конкурсу на розподіл цифрових частот.
 
 
Учасники місії закликають журналістів Харкова підтримати колективи постраждалих телеканалів і дотримуватися журналістських та етичних стандартів при висвітленні подій, пов'язаних із цим конфліктом.
 
Учасники місії висловлюють готовність повернутися до Харкова в будь-який час, щоб перевірити дотримання обіцянок місцевою владою. Ми також готові зустрічатися з представниками вищих урядових структур, які можуть сприяти відновленню свободи слова в Харкові.
 
Після ретельної перевірки учасники місії оприлюднять звіт із висновками та рекомендаціями щодо подій у медійному просторі Харкова.
 
Напомним, харьковский телеканал АТН («Агентство телевидения новости») обвиняет мэра Геннадия Кернеса в «беспрецедентном давлении» и подозревает его в злоупотреблении служебным положением, которое привело к лишению канала возможности выходить в эфир. В частности, АТН заявляет, что Геннадий Кернес оказывает давление на Харьковскую санитарно-эпидемиологическую станцию, Харьковский ОРТПЦ, провайдеров «Датагруп» и «Велком. Телеком». Кроме АТН, было прекращено вещание телеканалов «Фора» и «А / ТВК», которые транслировали новости АТН.
 
 
В свою очередь, Харьковская СЭС заявила, что никакого давления на органы государственного санитарного надзора и, в частности, на Харьковскую городскую СЭС Геннадий Кернес не оказывает.
 
Сам Геннадий Кернес просит Комитет по вопросам свободы слова и информации изучить ситуацию с отключением харьковских каналов и отрицает давление со своей стороны. Ранее господин Кернес объяснил заявления АТН тем, что телекомпания таким образом выполняет политический заказ и называл эту ситуацию бизнес-историей.
 
Между тем общественные организации призывают вице-премьера - министра инфраструктуры Бориса Колесникова проверить действия Харьковского ОРТПЦ в ситуации с отключением каналов .
 
ТелеКритика
Теги: канал

Если вы заметили орфографическую ошибку в тексте, выделите ее мышью и нажмите Ctrl+Enter



#FreeMarkiv (фото)
Арсен АВАКОВ
Золоте
Леонид ЛОГВИНЕНКО
Важкий вибір
А. ВЕРТИЙ
Аура языка
Александр КИРШ

Сегодня
больше новостей
новости партнеров
delta = Array ( [1] => 0.00075602531433105 [2] => 0.042334079742432 )